64 відсотки населення України зменшили споживання молока

Олексій ДОРОШЕНКО

Асоціація постачальників продовжує вимірювати купівельну спроможність українців у найуживаніших продуктах. Сьогодні дослідимо споживання молока.

За останній рік на середню заробітну плату можна купити молока в середньому в Україні на 19 літрів менше, ніж минулого року.

За підрахунками наших експертів, на підставі даних офіційної статистики за рік, картоплі українці можуть дозволити собі купити більше на 27%, свинини менше на 11%, а молока менше на 5%.

ТОП-5 областей, у яких можна придбати найбільше літрів молока за середньостатистичну зарплату виглядає наступним чином: Київ – 624 л, Донецька область – 424 л, Київська – 394 л, Запорізька – 377 л, Дніпропетровська – 374 л.

П’ятірка регіонів, у яких молока за середню зарплату можна придбати найменше, така: Волинська – 286 л, Херсонська – 290 л, Тернопільська – 296 л, Чернігівська – 305 л, Закарпатська – 311 л. Тобто різниця між Волинською областю і Києвом складає 338 літрів, або більш, ніж у два рази.

А між першими та останніми опинились: Миколаївська область – 371 л, Львівська – 364, Полтавська – 354, Вінницька – 352, Черкаська – 346, Чернівецька – 344, Сумська – 337, Одеська – 329, Рівненська – 326, Хмельницька – 323, Івано-Франківська – 321, Житомирська та Кіровоградська – по 320 л, Харківська – 316 і Луганська область – 314 л.

Якщо дослідити збільшення споживання молока за рік по областях, то рейтинг найкращих виглядає інакше: Чернівецька область +42 л, Дніпропетровська +29 л, Сумська область +24 л, Запорізька +22 л, Миколаївська область +18 л.
А ТОП-5 областей зі зменшення споживання молока за рік наступний: Луганська -64 л, Хмельницька -58 л, Тернопільська -54 л, Харківська -50 л, Київ -45л.

Лише у вісьмох областях, тобто 32%, за рік потенційно збільшилося споживання молока. На Київщині купівельна можливість не змінилась. Жителі інших 64% регіонів зменшили його споживання.

Тому ствердження, що рівень реальної купівельної спроможності пересічного українця значно підвищився за останні два роки, виглядає перебільшенням.

Ми бачимо зростання мінімальної та середньої заробітної плати, бачимо збільшення пенсій. Але з іншого боку стрибок цін, який відбувається в країні на продукти, зводить нанівець збільшення доходів. Реальне збільшення доходів населення якщо й відбулося, то на більш скромні декілька відсотків.

Олексій ДОРОШЕНКО,
генеральний директор Асоціації постачальників торговельних мереж

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *