Велосипедний Київ усе частіше змушує говорити про себе
Навіть узимку на київських вулицях можна зустріти велосипедистів. На звичайних, на гірських і навіть на досить-таки чудернацьких, більше схожих на візок, що на трьох великих колесах. Для когось велосипед став транспортом, а для когось він необхідний, звичайно, для змагань.
У моєї подруги Наталі в передпокої квартири цілий рік мирно співмешкають три велосипеди й три пари лиж – і вони не стоять без діла (лижі, щоправда, відпочивають більше й довше).
Щовихідних Наталя з чоловіком намотують такі велокроси, що не кожному під силу, а якщо випадає нагода – кілька святкових днів – подружжя обов’язково вибирається в гірський велотур.
До речі, в Україні зростає кількість не лише велосипедистів у містах, стає більше й велогонок для аматорів велоспорту. Велогонки в Києві проводяться як для маленьких велосипедистів, так і для дорослих.
А ще багато любителів «двоколісних коней» об’єднуються в різноманітні спілки, асоціації, які працюють над перетворенням Києва на зручне і безпечне місто для пересування велосипедом.
Серед таких об’єднань – Асоціація велосипедистів Києва
Як зазначають активісти АВК, їхня мета 2020 – це 2, 200, 0. Розтлумачимо: до 2020 року досягти того, щоб хоча б 2% всіх поїздок Києвом були велосипедними. А це, щонайменше, 55 000 велосипедистів на вулицях Києва щодня. Сьогодні за гарної погоди на двох колесах виїздять у місто не більше 7 000 осіб.
По-друге, це 200 км зручних та якісних велошляхів у столиці, проектування та будівництво яких ініціює й контролює Асоціація велосипедистів Києва. Сьогодні в Києві якісним можна назвати лише один веломаршрут – “Троєщина – Центр”- завдовжки 16 км.
Остання цифра – 0 – це ідеальний показник загиблих та тяжкотравмованих велосипедистів у Києві. «На жаль, – зазначають активісти, – на цей показник ми можемо впливати лише опосередковано. Асоціація велосипедистів Києва адвокатує зміни в національному законодавстві про безпеку дорожнього руху (правила дорожнього руху, будівельні норми, стандарти будівництва велошляхів), які впливатимуть на зниження аварійності в місті. АВК також співпрацює з “Мотохелпом”, координує допомогу велосипедистам, які потрапили в ДТП, проводить велонавчання з безпеки руху».
Керівники Асоціації запевняють, що організація впливає на 100 відсотків рішень Київської міської державної адміністрації щодо транспортного розвитку – “це наша візія до 2024 року”, стверджують.
І ми готові в це повірити. Напередодні Нового року Велоініціативи Києва, до яких входять кілька громадських об’єднань велосипедистів, зустрілися з керівництвом столиці й домовилися про термінові кроки, щоб “розморозити” розвиток велоінфраструктури в місті. Під час зустрічі прийняли низку рішень в інтересах велосипедистів.
До речі, восени в голосуванні за проекти Громадського бюджету перемогли, зокрема, два проекти представників Асоціації велосипедистів Києва. Це “Велоперехоплювальні паркінги поруч зі станціями метрополітену” і “Безпечні переходи з острівцями безпеки”.
А ще тричі на рік Асоціація велосипедистів Києва запрошує випити кави на Майдані всіх, хто вже їздить велосипедом на роботу чи навчання, або лише хоче спробувати. “Київ стане зручним містом для людей тоді, коли буде створено умови для руху велосипедом – безпечну велосипедну інфраструктуру. Як це зробити, пояснює Велоконцепція, яку розробили за участю АВК. Якщо Київрада ухвалить документ та виділить з бюджету кошти на її реалізацію, столиця отримає шанс стати справді європейським містом, в якому люди не лише хочуть, а й можуть їздити на велосипеді”, – говорять в Асоціації.
Наталя ПЛОХОТНЮК
Фото “Українського репортера”
На цю тему читайте також
Київрада виділить 50 мільйонів гривень на велосипедну інфраструктуру