Асоціація велосипедистів Києва виступила із заявою на адресу Кличка
У Києві — свято велосипедистів. У суботу, 20 травня, в місті проходять змагання велосипедистів. А увечері — офіційне відкриття велотреку.
Тим часом Громадська організація “Асоціація велосипедистів Києва” оприлюднила публічне звернення про втрачені можливості велосипедного Києва.
Представники асоціації вітають кроки мерії щодо системних змін у транспортній політиці. “Зокрема, проект оновленої Стратегії розвитку Києва до 2025 року ставить за мету збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років.
Минулого року міська адміністрація також замовила розробку Концепції розвитку велотранспорту, яка фіксує конкретні кроки задля підвищення користування велосипедом у Києві.
Ми також раді бачити конкретні результати у Києві, зокрема, велосипедний маршрут між центром Києва та житловим масивом Троєщина. Наші підрахунки минулого року показали, що велодоріжка додала 50% користувачів велотранспорту лише на одній цій ділянці”.
Однак велосипедну громадськість непокоїть, як у місті ремонтують вулиці.
“…Ремонти відбуваються за застарілими стандартами: без облаштування місць паркування автомобілів, пріоритетності проїзду громадського транспорту, сучасної інфраструктури для велосипедистів та пішоходів. Яскравим прикладом втрачених можливостей є ремонт вулиць навколо станції метро “Лівобережна” перед проведенням конкурсу “Євробачення”. Широкі смуги руху, жодних переваг для громадського транспорту, пішоходів та велосипедистів. Місця для паркування автомобілів, навіть за наявності потреби і вільного місця, не були облаштовані. Ремонт асфальту без розробки сучасних схем організації дорожнього руху лише погіршує ситуацію з безпекою на дорогах для всіх. Не проводиться аналізу транспортних потоків та безпеки руху для адаптації вулиць до потреб мешканців”.
Активісти наводять факти такого “піклування”:
“Поштова площа є іншим прикладом втраченої можливості створення безбар’єрного та дружнього до велотранспорту міського простору; вузький пандус, що виводить великий потік пішоходів та велосипедистів до Паркового моста, а також неможливість безпечного проїзду у бік вул. Сагайдачного дозволяють віднести цей об’єкт до спадщини радянської школи проектування.
На Трухановому острові продовжують створювати небезпечні та некомфортні умови для проїзду велосипедом та активного відпочинку. За наявності високої кількості пішоходів, бігунів та велосипедистів у цій пішохідній зоні, невідомі виділяють центральну частину вулиці виключно для руху автомобілів”.
Асоціація закликає міського голову Віталія Кличка особисто контролювати роботу комунальних дорожніх служб міста, “інакше кожен новий інфраструктурний проект ставатиме втраченою можливістю та підвищуватиме ризик ДТП”
Пропонують також “зробити ключовим суб’єктом формування політики у сфері транспорту та мобільності у місті Департамент транспортної інфраструктури КМДА. Департамент має бути укомплектований фахівцями, які мають розуміння сучасних тенденцій розвитку міської мобільності. КК “Київавтодор” та інші комунальні компанії мають виконувати, а не формувати політику у цій сфері”
Це звернення підписали члени ради Асоціації велосипедистів Києва
Богдан Лепявко, голова АВК, Євген Гончаренко, Максим Козуб, Анастасія Леухіна, Дарина Пирогова.
Фото Олексія ІВАНОВА