Реформа торкнулася й алкоголю – з’явиться електронна акцизна марка
Знайдено рішення, яке заощадить бізнесу та державі багато грошей та часу. Це – електронна акцизна марка, похвалився у Фейсбуку міністр Кабінету Міністрів України Дмитро Дубілет.
Що спонукало до реформи? Дубілет пояснює:
“Проблема з акцизними марками в тому, що їх масово підробляють. Зараз в Україні до 50% алкоголю продається “в чорну”. Це велика проблема. З одного боку, це загроза здоров’ю українців. З іншого — колосальні збитки для бюджету (5-10 млрд грн на рік) та розсадник корупції.
Багато країн пішли шляхом впровадження так званих електронних акцизних марок. Ця система дозволяє відстежувати продукцію в електронній формі з моменту виробництва до моменту продажу.
Останні кілька років в Україні також було кілька спроб запустити таку систему. Як і личить великим ІТ-проєктам в нашій країні, під цим соусом було розпиляно величезні бюджети (один кейс був особливо кричущим, зараз готуємо документи в органи)”.
“І ось, ми знайшли рішення, яке дозволить все це зробити майже без додаткових інвестицій для бізнесу і держави. І набагато швидше.
Ідея проста. Ми будемо наносити на звичайні акцизні марки штрих-код, який зчитується стандартними для магазинів пристроями. Інформацію про ці штрих-коди не потрібно буде передавати в окрему систему, а лише “пікати” у касовий чек, як звичайний товар.
Виходить, що ця система не вимагатиме від бізнесу нового обладнання. А державі не потрібно буде створювати окрему ІТ-систему, а буде достатньо правильно працювати з інформацією, яка передається в касові чеки.
Таким чином, у нас досить швидко може запрацювати система, яка “активує” і “деактивує” акцизні марки.
Це дозволить створити простий мобільний додаток (або чат-бот), яким податківці та громадяни зможуть сканувати акцизні марки і перевіряти їх достовірність. Втім, навіть без цього додатка система призведе до скорочення чорного ринку”.