Нові тарифи за темні під’їзди, брудні сходові клітки і прибудинкову територію
Дочекалися: Київська міськдержадміністрація у понад два рази підняла тарифи на послуги з утримання багатоквартирних будинків і прибудинкових територій (з 3 до 6,43 грн за 1 кв. м). З громадою ніхто не радився.
Упродовж восьми місяців непідйомні тарифи на тепло настільки спустошили сімейні бюджети, що кияни не могли дочекатися літа, аби передихнути й накопичити хоч якісь кошти перед новим опалювальним сезоном. Та де там!.
КМДА на своєму сайті просто розмістила розпорядження (№668 від 6 червня 2017 року) і приписала, що воно набуває чинності з моменту оприлюднення. Ще й знущально повідомила, що рішення прийнято у зв’язку зі зверненням виконавців послуг з утримання будинків і прибудинкових територій, які надали відповідні розрахунки.
І аби вже зовсім «добити» споживачів компослуг, пояснила, що нові тарифи дадуть змогу «подолати збитковість надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій, покращити якість обслуговування населення, це призведе до економії бюджетних коштів завдяки втраті необхідності у виділенні дотації з бюджету на покриття різниці в тарифах»(?!).
На брифінгу з приводу цього нововведення заступник голови КМДА Петро Пантелеєв, ніби виправдовуючись, повідомив, що міська влада дочекалася, поки сплата за підвищеними комунальними тарифами на інші послуги вирівняється (іншими словами, кияни оговтались і хоч якось почали розраховуватися), й лише тоді підняла вартість утримування будинків. Куди прямолінійніше висловився радник заступника голови КМДА з питань цінової політики Василь Яструбинський. Мовляв, комерційні компанії з обслуговування житлових будинків плавно піднімали тарифи протягом кількох років, а комунальні цього не робили. Тож нині настав їхній час…
Здається, додати більше нічого. Хіба що сповістити про законність вищезгаданого розпорядження: влада зареєструвала його в Головному територіальному управлінні юстиції ще 12 червня. Тому в його правочинності не варто сумніватися, хіба що оскаржувати в суді. Однак до таких дій наразі вдався лише колишній міністр з питань ЖКГ Олексій Кучеренко.
Не перейматися здорожчанням можуть лише мешканці 63 будинків, де компослуг майже немає (це переважно бараки). У них тариф залишається попереднім (до трьох гривень ). Основна ж маса будинків потрапляє у проміжок від 5 до 6-7 гривень. Це практично 72% будинків, для яких середній розмір тарифу становитиме 6,43 гривні за 1 кв. м з ПДВ.
За що платимо і скільки це насправді вартує, до недавнього часу ми не надто замислювалися. Суми були такими, що їх можна подужати, і на якість послуг скаржилися лише тоді, коли їх зовсім не надавали. Інша справа нині, коли у хаті холодно, а тобі за тепло приходить кількатисячний рахунок. А тепер ще й за непідметений темний під’їзд, занехаяні сходові клітки та погано прибрану прибудинкову територію, яка скоріше схожа на стихійну стоянку автівок, доведеться добряче спустошити гаманець.
Тож хочеш чи ні, а доведеться задуматися над тим, з чого складається той клятий тариф? Ось відповідь: тариф на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій є сукупною вартістю надання таких послуг, розрахованою на основі економічно обґрунтованих планованих витрат з урахуванням прибутку та податку на додану вартість.
Він розраховується окремо для кожного будинку залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично надаються для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків та прибудинкових територій.
Цікаво дізнатися, що конкретно входить у цей перелік? Позицій там більше, ніж досить. Передусім це прибирання прибудинкової території, сходових кліток, підвалів, технічних поверхів та покрівлі, вивезення побутових відходів (від збирання до утилізації та захоронення), обслуговування систем диспетчеризації, технічне обслуговування ліфтів та внутрішньобудинкових систем гарячого, холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення, зливової каналізації.
Далі – більше. Мабуть, у поняття «технічне обслуговування» не входять поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків), освітлення місць загального користування та підвалів, підкачування води. Все це йде окремим рядком.
Та й це ще не все: обслуговування димових та вентиляційних каналів, обслуговування та поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання, систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності.
У переліку – поливання дворів, клумб і газонів, прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території протиожеледними сумішами, дератизація, дезінсекція і навіть експлуатація номерних знаків на будинках.
Якщо з усього цього ви щось второпали, то запитайте себе: що з (не технічно завуальованих) послуг справді надається у вашому будинку? Мабуть, аби перелічити, вистачить пальців однієї руки. Та попри це, доведеться гамузом платити за все перелічене.
Щоправда, один із чиновників міськдержадміністрації обмовився, що можна від певних послуг відмовитися. Але, як приклад, навів лише прибирання сходових кліток. Для цього треба скликати загальні збори мешканців та звернутися з відповідною заявою до керуючої компанії.
Олександр ВИГОВСЬКИЙ
Фото Юрій Шаповалов
На цю тему читайте тут: