“Укрзалізниця” придбає 30 локомотивів по $4,6 млн. Чому Казахстан купував дешевше?

ПАТ “Укрзалізниця” отримає 30 локомотивів виробництва General Electric на умовах фінансового лізингу. Про це йдеться в листі “Укрексімбанку” на ім’я віце-прем’єр-міністра Володимира Кістіона.

Державний “Укрексімбанк” під гарантії City Bank придбає 30 дизельних локомотивів TE33А у представництва в General Electric Україні, компанії “Джиі Україна”. Локомотиви мають бути вироблені та поставлені покупцю впродовж 12 місяців після підписання контракту. Американці повідомляють, що перші поставки очікуються на осінь 2018 року.

Загальна сума угоди становитиме не більше $140,4 млн у гривневому еквіваленті з ПДВ. Тобто за кожний локомотив Україна заплатить по $4,6 млн. Після придбання “Укрексімбанк” передасть локомотиви у  фінансовий лізинг “Укрзалізниці”. 30% авансового платежу заплатить “Укрзалізниця”, решту 70% сплачуватиме американцям банк.

Спочатку локомотиви мали постачати із заводу General Electric в Казахстані, та оскільки партнером американців там виступає російська компанія “Трансмашхолдинг”, яка перебуває під санкціями в Україні, локомотиви нам збиратимуть на заводі у місті Ері, штат Пенсільванія (США).

“Угода століття”

Нагадаємо, 23 лютого “Укрзалізниця” і General Electric підписали рамкову угоду до 2034 року на $1 млрд на придбання, модернізацію та спільне виробництво локомотивів.

"Укрзалізниця"закупить у GE 30 локомотивів TE33А по $4,6 млн. Казахстан купував по $2,5 млн

Документ передбачає, що перша партія з 30 локомотивів передбачає локалізацію виробництва на рівні 10%, в подальшому вона має зрости до 40%. На американців працюватиме Крюківський вагонобудівний завод.

За деякими даними, до кінця контракту нам мають поставити 195 локомотивів. Також в Україні буде створено базу для довгострокового технічного обслуговування локомотивів, і буде модернізовано 75 машин з наявного парку “Укрзалізниці”.

Односекційні магістральні локомотиви TE33A для колії 1 520 мм мають двигун серії GE Evolution на 12 циліндрів, потужністю 4 500 кінських сил, які випускають у місті Гров-Сіті, США.

"Укрзалізниця" придбає у GE 30 локомотивів TE33А по $4,6 млн. Казахстан купував по $2,5 млн

Критика угоди

Ця угода, яку влада подає як велику “перемогу”, вже має багато критиків. Зокрема, колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава цікавиться, чи був проведений тендер на їхню поставку, і чому постачальником є США, а не,  скажімо,  німецький Siemens, чеська Škoda чи інші конкуренти американської компанії.

Вказують і не те, що Україна має дуже багато локомотивів, які не на ходу, однак цілком можуть бути відремонтовані і, водночас, дати замовлення вітчизняним підприємствам. На сьогодні в локомотивному парку “Укрзалізниці” є 609 магістральних вантажних тепловозів різних серій. Їхній середній вік – 33 роки.

Нагадаємо, що до російської агресії й окупації частини Донбасу локомотиви міг випускати “Луганськтепловоз”.

Водночас головне питання: чому Україна купує тепловози майже вдвічі дорожче, ніж вони коштують на ринку, – по $4,6 млн за один? Аналогічні машини Казахстан в 2006 році купував по $2,1 млн. Індія в 2015 підписала контракт на $2,5 млрд на постачання 1 000 локомотивів TE33A. Тобто кожен коштуватиме – $2,5 млн.

Like

Рост

Журналіст “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *