Рахункова палата розкритикувала діяльність Міністерства освіти і науки
У 2019 році фактично зупинилося забезпечення шкіл сучасними електронними освітніми ресурсами. Жодного електронного підручника для шкіл не закупили. Про це розповів Голова Рахункової палати Валерій Пацкан.
«З року в рік Міністерство освіти неякісно проводить кампанію з друкування нових підручників. Ще гірше вирішується проблема з електронними навчальними посібниками», – сказав він.
Аудитори виявили, що у 2018 році 48 мільйонів гривень витратили з бюджету на створення Національної освітньої електронної платформи, яка має забезпечити доступ до електронних підручників учнів та вчителів. «Проте вона не використовується. І це в умовах, коли зростає важливість онлайн-освіти, коли діти вимушені залишатися вдома», – додав він.
Щодо ситуації з паперовими підручниками: у 2019 році Міністерство освіти отримало 681 мільйон гривень на видання підручників та їхню доставку в області, з яких використано 97%. Голова Рахункової палати нагадав, що закупівлями займається державний Інститут модернізації змісту освіти, який уклав договори на видання підручників та посібників на суму 593 мільйони гривень.
«Як засвідчив аудит, понад 250 мільйонів гривень витрат – тобто майже половина – не мали економічного обґрунтування», – стверджує керівник Рахункової палати.
Крім того, за його словами, через нестачу коштів МОН не забезпечує у запланованих обсягах потреби шкіл. Торік через менші від запланованих видатки вийшло друком на чверть менше видань підручників і на 43% тиражів. Як наслідок – майже 400 тисяч учнів мали проблеми із забезпеченням підручниками у 2019/2020 навчальному роц.
Валерій Пацкан також підкреслив, що Інститут модернізації змісту освіти неналежно контролював питання доставки підручників.
Зокрема, 6 мільйонів підручників (понад 43%) у 2019 році доставлені після початку навчального року. Загалом до шкіл навчальна література надходила із затримкою від 16 до 149 календарних днів.
«Окрім того, школи отримували підручники нерівномірно. За даними Інституту модернізації змісту освіти, учні окремих класів на 100% забезпечені підручниками, що друкувалися в 2019 році. Проте у розрізі областей та найменувань видань розподіл нерівномірний – від 22% до 783%. Простіше кажучи, деякі школи могли отримати по одному підручнику на п’ять учнів, а інші – майже вісім на одного», – говорить Валерій Пацкан.
Фото: Укрінформ