Неперевершеній українській «Мрії» – 30 років
21 грудня 1988 року вперше піднявся в небо найбільший у світі транспортний літак – український АН-225 «Мрія». Про його історію нагадує «Український репортер» із посиланням на Укрінформ.
«Мрію», яка може взяти на борт 225 тонн вантажу, розробило київське КБ імені Антонова у 1985-1988 роках.
Під час першого випробувального польоту на борту літака був лише екіпаж: провідний льотчик-випробувач Олександр Галуненко, другий пілот Сергій Горбик, штурман Сергій Нечаєв, провідний інженер льотних випробувань Михайло Харченко. Перший пробний політ Ан-225 пройшов успішно.
За задумом конструкторів, основним завданням Ан-225 було перевезення різноманітних частин ракети-носія «Енергія» і космічного корабля «Буран». Але з розпадом СРСР фінансування програми «Енергія-Буран» припинилося.
У 2000 році почалися роботи з модернізації «Мрії» з метою використання для перевезення комерційних вантажів.
Літак пройшов низку сертифікаційних іспитів і з 2001 року виконує комерційні перевезення в складі парку авіакомпанії «Авіалінії Антонова».
На рахунку «Мрії» 240 світових рекордів. У тому числі перевезення найважчого вантажу: комерційного – 247 тонн, комерційного моновантажу – 187,6 т (генератор для електростанції разом із спеціальною рамою з Франкфурта в Єреван), плюс абсолютний рекорд вантажопідйомності – 253,8 т.
Крім того, «Мрія» перевезла найдовший вантаж в історії повітряних транспортувань – дві лопаті вітряка завдовжки 42,1 метра кожна.
Фото з Фейсбук-сторінки Петра Порошенка
На цю тему також читайте: