Торгівля не потішила українців новорічними знижками – експерт

Незалежні економічні експерти знову вимірюють рівень життя українців. Цього разу новорічним кошиком.

Як з’ясувала Асоціація постачальників торговельних мереж, у торговельних мережах не знайти таких великих знижок, які були в попередні роки. А ті, що є, розповсюджуються не на сотні найменувань, а лише на десятки.

Такий висновок можна зробити завітавши до найбільших торговельних мереж та їх інтернет-магазинів. Багато знижок, які зараз пропонуються, є звичайними тижневими, а не різдвяними або новорічними.

Це пов’язано з низькою купівельною спроможністю українців, яка за даними Асоціації постачальників торговельних мереж, знижувалась увесь рік. Прибутковість мереж, що знижується, та бажання компенсувати це напередодні Різдва та Нового року штовхає рітейлерів тримати ціни.

Раніше можна було побачити велику кількість акційних пропозицій ще в листопаді, а цього року, навіть за лічені дні до Нового року цікаві пропозиції можна знайти переважно по алкоголю.

На грудень припадає значна частка річних продажів спиртного, особливо ігристих вин.

Саме на алкоголь середньої та вищої цінових категорій найбільше знижок. Вони сягають 40%, але в середньому 20%. На горілку, міцні напої та вина існує мінімальна роздрібна ціна, тому недорогий сегмент не може знижувати ціну на меншу, ніж встановлено державою.

Найкращими місцями покупок продуктів перед святами є оптові ринки. Але їх всього декілька на всю країну. Ціни на овочі та фрукти на них є на 20-30% нижчими за магазинніи.

На другому місці знаходяться ярмарки, які проводяться в багатьох великих містах. Там ціна також наближається до оптових ринків. На третьому місці по економії є ринки. Далі йдуть торговельні мережі. І найдорожчими є крамниці, які багато українців використовують, щоб купити зручно або докупити те, що закінчилось.

Метою надання знижок є отримання додаткового прибутку за рахунок збільшення обсягів продажів. Але якщо надання знижок не призводить до збільшення прибутків, то для бізнесу не має сенсу їх робити.

У країнах із високим рівнем життя більша знижка стимулює більше купувати. Тому там знижки в період розпродажів техніки, одягу та взуття сягають нечуваних для нас 80%. Але вони зникають, як тільки доходи громадян країни починають знижуватись. Тому ми є заручниками нашої бідності.

Олексій ДОРОШЕНКО,
генеральний директор Асоціації постачальників торговельних мереж

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *