Грета Тунберг знялась для Vogue і розкритикувала світ моди за зміни клімату
Шведська екоактивістка Грета Тунберг звинуватила індустрію моди у “величезному” впливі на погіршення процесу змін клімату.
Зробила вона це на сторінках журналу моди Vogue Scandinavia, – повідомляє ВВС.
За словами Грети Тунберг, фешн-бренди мають взяти на себе частину відповідальності за те, як їхня продукція впливає на довкілля.
А у своєму Twitter вона звинуватила деякі бренди у “грінвошингу” – “зеленому піарі”, за рахунок якого компанії намагаються показати свою продукцію і виробництво екологічним.
18-річна Грета з’явилася на обкладинці першого номера Vogue Scandinavia.
У неділю активістка твітнула цю обкладинку, на якій вона зображена в очевидь завеликому для неї тренчі. На фото Грета Тунберг у лісі гладить свого ісландського коня Стренгура.
У своєму твіті вона розкритикувала “швидку моду”. Термін “швидка мода” використовують, щоб описати дешеву продукцію сезонних трендів.
“Індустрія моди має велиезний вплив на кліматичну і екологічну катастрофу, не кажучи вже про її згубний вплив на велику кількість робітників і спільнот, яких експлуатують по всьому світу, щоб люди могли насолоджуватися швидкою модою, яку багато хто вважає одноразовою”, – вважає Грета Тунберг.
Автор Vogue Scandinavia Том Паттінсон назвав Тунберг “голосом покоління”, який дає настанови політичним лідерам, і найбільш упізнаваною активісткою останніх трьох років.
“Щодня про мене з’являється мінімум одна нова теорія змови. В один момент я американський шпигун, в інший – російський агент, потім – я комуніст, а ще пізніше – радикальний капіталіст. В одну секунду мене контролюють батьки, я не можу думати самостійно; а в наступну секунду я зла маніпулятивна маленька дитина”, – розповіла Грета журналу.
“Ці теорії не збігаються, і це в них найсмішніше”, – додала вона.
Грета Тунберг закликала до “системних змін” та наголосила, що мода не може так масово виробляти продукцію, як це відбувається зараз. В ООН раніше назвали фешн-індустрію “другою за забрудненням довкілля промисловістю у світі”.
Моду пов’язують із забрудненням 20% стічних вод на Землі, додали в Організації об’єднаних націй. За її розрахунками, щороку індустрія моди використовує 93 млрд кубометрів води – її вистачило б для п’яти мільйонів людей, що страждають від спраги.
Виробники модних брендів також відповідальні за 8% глобальних викидів вуглецю – це більше, ніж міжнародні перельоти та судноплавство разом узяті, додали в ООН.
У відповідь модні бренди оголосили про кампанію, яка б дозволила їм зменшити негативний вплив на довкілля. Але багато активістів, зокрема і Грета Тунберг, кажуть, що фешн-бренди лише роблять видимість екологічних дій.
За їхніми словами, часто все зводиться до маркетингових технологій “грінвошингу”, щоб ввести своїх споживачів у оману, ніби продукти не шкодять екології.
В інтерв’ю Vogue Scandinavia Грета Тунберг розповіла, що востаннє купувала собі новий одяг три роки тому і “це був секонд-хенд”.
“Я просто позичаю речі у знайомих”, – пояснила вона.
Грета Тунберг на сьогодні – найвідоміше обличчя руху проти змін клімату.
Її одиночні протести біля шведського парламенту в 2018 році, а потім і емоційні виступи по всьому світу надихнули мільйони людей приєднатися до екологічних протестів.
Водночас критики Грети вважають її дії піаром на темі. Грету Тунберг кілька разів номінували на Нобелівську премію миру.