Замість фінансування будівництва житла для ветеранів війни і постраждалих майданівців десятки мільйонів гривень пускали на вітер

Наша держава проводить неефективну політику щодо захисту прав ветеранів війни, яка реалізується за кошти платників податків.

Про це йдеться у звіті Рахункової палати про результати аудиту ефективності використання субвенцій з держбюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб.

Аудитори стверджують, що грошову компенсацію у сумі 2 мільярди гривень, виділену у 2017−2019 роках на придбання житла, отримали лише 2 тисячі ветеранів війни та постраждалих під час Революції Гідності або членів їх сімей. Забезпечення житлом потребують ще мінімум 4 тисячі осіб. На це, за даними Міністерства у справах ветеранів України, потрібно щонайменше 5 мільярдів гривень та 10 років безперервного фінансування на рівні попередніх років.

Водночас своє право на житло реалізували 1632 учасників антитерористичної операції, 369 воїнів-інтернаціоналістів, 22 постраждалих під час Революції Гідності та члени їх сімей. У цілому за 2017−6 місяців 2020 років виплачена грошова компенсація на суму 1,9 млрд гривень. Її розмір коливався в середньому від 845 тисяч гривень до 1,2 млн грн на сім’ю.

Що заважає державі навести лад у цих справах? Чому немає справедливості?

У Рахунковій палаті вважають, що «застарілі норми законодавства в житловій сфері, безглузде спрямування десятків мільйонів бюджетних коштів у недобудови та довгобуди, неспівставне фінансування відносно реальної потреби та особистого внеску ветеранів в незалежність держави та її захист  свідчить про неефективну політику держави…”

Отже, аудитори дійшли висновку про “безглузде спрямування десятків мільйонів бюджетних коштів у недобудови та довгобуди”. Тобто мільйони гривень пускають на вітер. Чи на “відкати”, на шахрайські схеми? Хто сів за грати? Чому досі нікого не притягнуто до відповідальності? Адже у нас є десятки правоохороних органів!

В матеріалах аудиторів зазначається про “зловживання з боку окремих осіб і невиконання обов’язків службовими особами, через що втрачені чималі кошти”.

В деяких регіонах бюджетними коштами крутять як замнеться. Читаємо у звіті, що “окремі місцеві органи соціального захисту населення порушили вимоги щодо перерахування грошової компенсації та оформлення права власності на житло. Так, були призначені та виплачені компенсації окремим ветеранам, неправомірно взятим на квартирний облік. Це завдало державі збитків на суму 4,3 млн гривень”.

Для крутійства стають в нагоді документи, які давно мали би канути в Лету. Аудитори зробили такий висновок:

“Житлове законодавство, на підставі якого розподіляються кошти субвенції, недосконале, потребує осучаснення. Наприклад, чинний з 1983 року Житловий кодекс Української РСР визнає громадян, які проживають у гуртожитку, такими, що потребують поліпшення житлових умов. Наприклад, у Київській області встановлено факт реєстрації в гуртожитку Броварів на площі 241,3 кв м 418 осіб.

Крім того, механізм здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні дозволяє реєструвати за згодою власника житла на одній площі необмежену кількість осіб. Відтак вони отримують право на поліпшення житлових умов. Так, аудитом встановлено факт реєстрації місця проживання 203-х осіб в однокімнатній квартирі, площею 38,7 кв м, розташованої в Шевченківському районі Києва.

Такі зловживання порушують права осіб, які дійсно потребують поліпшення житлових умов та мають право на грошову компенсацію”.

Аудитори також з’ясували, що” неоднозначність, нечіткість та недосконалість окремих положень порядків виплати грошової компенсації створили умови для неефективного управління бюджетними коштами. Зокрема, у Житомирській, Львівській і Київській областях в порушення вимог законодавства перераховано на рахунки ветеранів війни 12 млн грн частинами, а не в обсязі, визначеному в рішенні комісії. Це порушило черговість отримання компенсації іншими особами, оскільки перевага надавалася тим, хто вже отримав частину коштів”.

“Органи соціального захисту населення в Дніпропетровській та Київській областях не контролювали правильність укладання ветеранами договорів купівлі-продажу квартир. Це сприяло оформленню права власності на придбане житло одноосібно на заявника. Відтак, були порушені права всіх членів сім’ї, на яких була розрахована грошова компенсація, а 12,7 млн грн використані нерезультативно”.

Читайте також:

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *