Водії, штрафи, дороги. Беремо приклад з Іспанії

Богдан ЛЕП’ЯВКО

Про швидкість. Напишу про Іспанію, де нещодавно якраз пересувався дорогами і вдосталь на цю тему поспілкувався з місцевим водієм. 

1. Найвища дозволена швидкість – на автомагістралях. Це дороги, повністю ізольовані від навколишнього світу, завжди з відбійником посередині, часом – платні. Дозволено 120 км/год, допустиме перевищення – 10.

За 131 км/год вже штрафують, в автоматичному режимі. АЛЕ! З такою швидкістю можна їхати далеко не всюди. Часто зустрічаються мости, тунелі, ділянки з можливим сильним вітром, місця, де можуть вибігати дикі тварини, повороти і ще багато чого.

В такому разі дозволена швидкість зменшується до 100–90 км/год і навіть 80. Ділянок, де дійсно можна їхати 120+10, не так і багато. Для порівняння: в Україні є єдина аналогічна автомагістраль Київ – Бориспіль, там можна 130 за ПДР і 150 по факту.

2. Інші дороги за містом – від 50 (!) до 100 км/год. Зазвичай 80–90, але перевищення допускається мінімальне. Практика – при дозволених 90, за 93 вже точно оштрафують, 91–92 – як пощастить.

Розв’язки, наближення до населених пунктів і все таке – швидкість одразу знижується. Я особисто бачив знак 40 км/год одразу після з’їзду з розв’язки, але все ще за містом. Якщо до якогось міста не підходить автомагістраль, або ж вона платна, а вам це задорого – їдете іншими дорогами, середня швидкість там навряд перевищуватиме 70. А що в нас? Можна 110+20, якщо є розділення зустрічних потоків, і 90+20, якщо немає. Як бачимо, наші норми значно вищі.

3. Міста. Загальне правило – 50 км/год без жодних перевищень. Дуже часто можна побачити знаки 40, 30 і навіть 20. Для любителів тези “так у них магістралі в містах!” – у Мадриді є аж дві дороги, на яких діють заміські норми швидкості. Це кільцеві – М30 і М40, погугліть, кому цікаво. В зоні, що лежить у межах першої кільцевої, М30, немає жодної ділянки, де було б дозволено більше 50. Зате купа вулиць, на яких 30. Барселона – лише одна кільцева. Більшість інших міст взагалі не мають жодних автомагістралей у своїх межах.

4. Контроль – автоматичний, але і засади поліції трапляються, як на фото.

5. Штрафи – від 100 до 600 євро, градація залежно від дозволеної швидкості на ділянці і власне перевищення. 600 євро – за перевищення на 50 км/год. Так-так, любителям поганяти соточку Києвом присвячується. Мінімалка в Іспанії – 700 євро, середня зарплата – 1800 (але це дещо викривлена цифра, серед молоді вважається нормою 1000–1200 євро). Тому порушувати охочих мало.

6. Алкоголь. Допустима норма – 0,3 проміле (єдиний момент, де в Україні суворіше – 0,2 проміле), перевіряють і штрафують. Але зараз, як і в нас, йде дискусія щодо підвищення відповідальності, аж до довічної заборони сідати за кермо, за перевищення цієї норми. Причина – кілька резонансних ДТП за останні роки, в тому числі з п’яним водієм дитячого автобуса, де травмувались і загинули діти.

Висновок: максимальні швидкості всюди такі ж або навіть нижчі, ніж нові українські. Допустимі перевищення або менші, або взагалі відсутні. Контроль і штрафи жорсткі. Спостереження: за 500 км автомагістраллю зі швидкістю, близькою до максимальної, нас жодного разу не обігнали.

А отже, порушників явно небагато. Так що я цілком підтримую українські нововведення і чекаю наступних кроків – автоматичної фіксації порушень і невідворотності покарання гривнею.

Богдан ЛЕП’ЯВКО
Фото автора

Цю статтю розміщено у Фейсбуку на сторінці Асоціації велосипедистів Києва

Також на цю тему читайте тут:

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *