Дешевих авіаквитків не буде: Ryanair не буде виходити на український ринок

Ірландська авіакомпанія Ryanair відмовилася від запланованого виходу на український ринок. Це сталося після того, як столичний аеропорт “Бориспіль” відмовився виконувати вимоги угоди, укладеної між Міністерством інфраструктури і дирекцією аеропорту. Ryanair заявляє, що аеропорт “Бориспіль” став на сторону авіакомпаній з високими тарифами, зокрема МАУ, і позбавив українців доступу до дешевих авіаквитків.

“У  Ryanair немає вибору, окрім як скасувати 4 нових київських маршрути та 7 нових львівських маршрутів, що призведе до втрати більше 500 000 пасажирів і 400 робочих місць. Ryanair вибачається перед клієнтами, які вже забронювали рейси. Їм повернуть кошти за квитки”, – йдеться в офіційній заяві авіакомпанії.

Ще вдень Ryanair на своєму офіційному сайті припинила продавати квитки до та з України. Квитки неможливо придбати як з/до аеропорту “Бориспіль”, так і з/до аеропорту “Львів”.

Нагадаємо, лоукостер Ryanair висунув аеропорту “Бориспіль” умови, на які адмінстрація аеропорту не погоджувалась, мовляв, вони коштуватимуть державі 2 млрд грн на рік:

  • безкоштовна аеронавігація;
  • безкоштовні стійки реєстрації;
  • безкоштовні стоянки для таксі;
  • безкоштовні площі для реклами;
  • безкоштовна оренда площ в терміналі;
  • безкоштовна система прийому багажу;
  • безкоштовні офіси для продажу авіаквитків;
  • безкоштовна земля для будівництва готелю;
  • закріплення місць стоянок для літаків;
  • безкоштовні офіси для служби оренди автомобілів;
  • єдина ставка аеропортового збору на пасажира на 4 роки у розмірі 7,5 долара;
  • виплата аеропортам 35% із доходів магазинів duty-free;
  • 60-денне кредитування з боку аеропорту.

Про вимоги Ryanair 10 липня повідомив гендиректор аеропорту “Бориспіль” Павло Рябікін, він припустив, що контракт з авіакомпанією можуть і не підписати. Коментуючи заяву Рябікіна, міністр інфраструктури Володимир Омелян припустив, що Ryanair оголосить про скасування польотів до України.

“Дивно, що один із найкращих юристів України не знає, що конфіденційні умови договору розголошувати заборонено, а особливо фантазувати на їх тему, коли навіть аеропорт Львів підписав контракт без цих позицій.

Не буду навіть згадувати, скільки годин тривали переговори аеропорту Бориспіль, Міністерства інфраструктури і Раянів. Як спершу Бориспіль ігнорував будь-які пропозиції до обговорення впродовж 2016 року, як в.о. керівника Звонарьов, погодившись з усіма пропозиціями в присутності майбутнього керівника, навідріз відмовився їх затвердити.

Безумовно, керівництву державного аеропорту міністр не указ. Як і Указ Президента України про здешевлення авіаперевезень і залучення лоукостів – не указ. Як і незручне становище для прем’єр-міністра України, коли він у Лондоні запрошує інвесторів, а в державних підприємств і їх патронів своя особлива думка.

Але Бориспіль настільки унікальний аеропорт, №59 в Європі, що замість того, щоб зробити це своєю перемогою, в тому числі й економічною, знаходить пояснення, чому для них Ryanair – загроза, а не вдача.

Просто дивує, наскільки ж небажаним є прихід Ryanair до України, що ані Указ Президента – не указ, ані інтереси українців, які б завдяки дешевим цінам на квитки могли б відкритим для себе світ – не аргумент.

І щодо політичного тиску: Президент, прем’єр-міністр і міністр, політичні партії виступають за присутність лоу-кост-перевізників в Україні, за можливості для українців літати світом дешево. Цього вимагають і наші люди, насправді. Бо безвіз – це великий крок для нашої держави, але його сенс втрачається, якщо подорожі до Європи так і залишатимуться для українців недоступними”, – написав у Фейсбуку Омелян.

Нагадаємо, що 15 березня цього року ірландська авіакомпанія Ryanair оголосила про вихід на український ринок авіаперевезень. Компанія планує рейси з Києва та Львова. З жовтня 2017 року RyanAir мала почати літати з Києва і Львова. З Києва щотижня мали робити 15 рейсів до Лондона, Манчестера, Стокгольма і Ейндховена.

  • Лондон – 5;
  • Манчестер – 3;
  • Стокгольм -4;
  • Ейндховен – 3.

Зі Львова RyanAir планувала здійснювати 7 рейсів: до Будапешта, Берліна, Кракова, Вроцлава, Ейндховена, Будапешта, Менінгема (Мюнхен).

Обіцяли, що мінімальна ціна квитка в один бік становитиме 570 грн (€19,99).

Rost

Журналіст “Українського репортера”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

20 − five =