Індекс інфляції порахують по-новому

Україна перейшла на новий тип моніторингу продуктів, товарів та послуг, на підставі яких рахується інфляція. Новий перелік продуктів став більш розширеним: замість 23 соціальних найменувань підлягає моніторингу вже 31 позиція. Серед нових продуктів є такі, ціна яких викликала резонанс цього року: куряче філе,  батон, хліб пшеничний із борошна вищого ґатунку, крупа манна, ячна, пшоно, яблука та риба морожена.

Макаронні вироби будуть досліджуватися лише вітчизняні, тобто з м’яких сортів пшениці. Вершкове масло, яке буде лідером подорожчання й цьогоріч  вимірюватиметься не в кілограмах, а по 200 грамів. Молоко буде моніторитися не 2,5% жирності, а до 2,6%.

Таким чином бачимо оновлений перелік продуктів, який більше відповідає реаліям сьогодення, а крім того наближений до європейських канонів. Не будемо вже нагадувати, що в країнах ЄС досліджується ціна кошика продуктів, яка включає від кількох сот до кількох тисяч найменувань. Це зараз лише мета, але перші кроки вже зроблені.

Із негативного нової методики можна відзначити лише те, що хвиля вимірювання буде продовжуватись один місяць. Тобто результати досліджень будуть не кожної декади, а раз у місяць.

Крім того, держава буде слідкувати й за цінами на алкоголь та сигарети. Вперше починається відслідковування цін на горілку, вітчизняне пиво та чотири види сигарет: від сигарет без фільтру до преміум-класу.

Асоціація постачальників торговельних мереж буде, як і раніше, використовувати різні джерела інформації задля отримання достовірних даних, порівнювати відпускні ціни виробників, ціни на ринках та в магазинах.

Олексій ДОРОШЕНКО, експерт

https://www.facebook.com/profile.php?id=100006140566603

Редакція

Редакція

Редакція “Українського репортера”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

19 − ten =