“Гаряча точка” у Куренівському тролейбусному депо

Четверо водіїв тролейбусів Куренівського депо КП «Київпастранс» розпочали безстрокове голодування, стверджують активісти.

Біля депо – представники ЗМІ, які намагаються потрапити на територію або хоча б поспілкуватися з «винуватцями» неординарної події та з адміністрацією. Безрезультатно. У телефонній слухавці секретар директора депо, почувши слово «журналіст», ставить телефон на автовідповідач.

Вдається поспілкуватися з активістами.

В кабінеті інженера замкнули чотирьох водіїв, які розпочали голодування, щоб вони, не дай Боже, не спілкувалися з журналістами й не поширювали бунтівні настрої. “Під замком” опинилися Андрій Самко, Андрій Троян, Наталя Пристінська і Тетяна Олійник, яких сьогодні несправедливо звільнили, – каже Сергій, один із активістів ГО «Соціальний рух».

– Ми впевнені, що керівництво депо звільнило людей, бажаючи приховати численні порушення і знищити незалежну профспілку як переговорну сторону в роботі комісії, що має приїхати до депо 6 лютого.

Минулого тижня у Києві активісти ГО «Соціальний рух» розпочали кампанію на підтримку працівників КП «Київпастранс» та проти небезпечного транспорту. На думку ініціаторів, умови праці на підприємстві є надважкими та несправедливими, адже для отримання гідної зарплати водіям та кондукторам доводиться працювати понаднормово. При цьому понаднормові оплачують не у подвійному обсязі, як цього вимагає законодавство, а як роботу за сумісництвом. Активісти обклеїли 20 тролейбусів, Куренівське депо та прилеглі території в годину пік стікерами, в яких згадують про водія, який 16 січня помер за кермом автобуса.

27 грудня керівництво Куренівського ТРЕД звільнило водія Тетяну Олійник, яка є членом профспілкового комітету осередку Вільної профспілки залізничників України. Вона відмовилась підписатись під наказом, оскільки вважає, що її звільнили несправедливо. Наказ, підписаний в.о. директора КТРЕД Русланом Карабчуком, не містить посилання на те, чи зверталась адміністрація підприємства до профспілки.

Жінка працює на підприємстві вже близько 10 років і ніколи не мала стягнень. У квітні 2016-го вона разом з колегами вступила до Вільної профспілки залізничників України. У грудні Тетяна заявила начальству, що відмовлятиметься виходити в рейс, бо термін придатності ліків у аптечці завершився ще у 2007 році.

«Водій – не робот, щоб до останньої секунди розраховувати інтервал. Як би були суттєві відхилення, то до мене б телефонував диспетчер. Це порушення не є наслідком грубої необережності і тим більше злого умислу», – вважає Тетяна.

На думку активістів, у цьому проявляється дискримінаційне ставлення до незалежної профспілки.

У профспілці додали, що Тетяну Олійник без попередження і не питаючи згоди профкому ВПЗУ звільнили ще 26 грудня 2016 року, а нині збираються звільнити удруге.

–  Нас замкнули на четвертому поверсі адмінбудівлі, – каже по телефону Наталя Пристінська. – Ми прийшли зранку до відділу кадрів, де нас сповістили про звільнення водіїв тролейбуса Олександра Буханенка, Андрія Трояна та Тетяни Олійник (прогул без поважних причин). Зроблено було це після того, як профком обґрунтовано не дав згоди на звільнення працівників. – Директор з нами на контакт не пішов. Приходив заступник директора Сергій Запара, потім – заступник з експлуатації. Ми сказали, що не вийдемо звідси до понеділка, поки не вирішать питання.

Десь через годину, близько 17.00 Наталя повідомила, що приїхали представники «Київпастрансу» й умовили бунтарів перейти до кімнати на перший поверх, привезли їм обігрівача.

–  Люди нас підтримують морально, але на відкритий конфлікт з адміністрацією не підуть – бояться, – каже Наталя. – Серед водіїв – багато переселенців зі сходу України. Люди бояться, що їх можуть звільнити. А у всіх – сім’ї, діти.

“Звинувачення водіїв у прогулах без поважних причин не відповідає дійсності, бо всі вони нездужали, зверталися з цього приводу до медиків й отримали висновки про тимчасову непрацездатність і лікарняні, які й надали за місцем роботи”, – кажуть активісти.

«А те, що допустилися помилки медики, які видавали лікарняний лист, я не винна. І не збираюся спокутувати чужі провини», – додає Тетяна Олійник.

Водночас у прес-службі КП “Київпастранс” факт голодування заперечують.

“Чи правда, що у депо голодують? Ні, неправда. Мова йде лише про одну жінку, яку звільнили ще у грудні. Звільнили людину через фальшиві документи – фальшивий лікарняний. Це підтверджено завідуючим поліклінікою, що лікарняний – фальшивий”, – наголосила прес-секретар “Київпастрансу” Анна Бондар.

“Немає такого, це все фейк. У нас нема таких людей, які голодують. У нас 3,5 тисячі водіїв. В одному тільки Куренівському депо їх більше 200”.

Водночас активісти розповіли, що в квітні 2016 року працівники Куренівського тролейбусного депо комунального підприємства «Київпастранс» утворили осередок незалежної профспілки для боротьби з порушеннями норм безпеки руху. Адміністрація відповіла відмовою визнати профспілку, яка входить до Конфедерації вільних профспілок України (КВПУ).
Глобальна профспілкова мережа Labour Start запустила кампанію солідарності з водіями Куренівського тролейбусного депо.

Мер Києва Віталій Кличко наказав з’ясувати ситуацію в тролейбусному депо. На 6 лютого призначено приїзд спецкомісії.

Наталя ПЛОХОТНЮК

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *