17 поляків оформили на себе 12,5 тисячі автомобілів на єврономерах

17 жителів польського Перемишля є фактичними власниками 12,5 тис. автомобілів на європейських номерах, які експлуатуються на українських дорогах. Про це повідомляють польські ЗМІ.

Реєстрація на себе автомобілів на “євробляхах”, які пізніше ввозять до України, залишається в Польщі вигідним бізнесом. За гонорар у 100-500 злотих поляки продовжують реєструвати на себе десятки і сотні автомобілів, співвласниками яких пізніше стають українці, уникаючи сплати високих митних зборів.

Польські правила дозволяють таку масову реєстрацію автомобілів однією особою. Про це заявив представник відділу комунікації, транспорту і доріг у Перемишлі Вєслав Юркевич: “Якщо до нас звертається особа з проханням зареєструвати транспортний засіб і має всі потрібні для цього документи, то ми не можемо їй просто так відмовити. Такими є правила чинного законодавства, тож ми реєструємо”.

Найкраще таке нове польсько-українське автомобільне партнерство видно біля пункту пропуску в Корчові.

“За годину через пункт пропуску проходять 80 автомобілів, з них 60 – зареєстровані на польсько-українських співвласників”, – розповідає представниця відділу Прикордонної служби Польщі у Бещадах Ельжбета Пікор.

Користуючись економічною кризою в Україні і захмарними податками, підприємливі поляки створюють у прикордонній зоні спеціалізовані підприємства, які служать як “автомобільні офшори”, користуючись прогалинами в нашому законодавстві. Автомобілі на іноземній реєстрації можуть перебувати на території України:

  • ними можна користуватися у режимі транзиту – зазвичай на 5-10 днів. Якщо більше, то на кордоні виписується штраф — 8 500 грн. На території України ніхто за автомобілем не ганяється, адже поліція не має доступу до бази ДФС, яка фіксує, які машини перетинають кордон.
  • ввезення на 1 рік можливе за правилами Стамбульської конвенції. Тобто громадянин України може їздити на автомобілі, якщо за документами він співвласник і вписаний до техпаспорту, виданого за кордоном. Щоправда, через рік іноземець має вивезти своє авто з України (і повернути його назад), купувати у себе в країні поліс обов’язкового страхування і проходити техогляд.
  • українець, який підписав контракт з іноземною компанією, на яку зареєстрований автомобіль на єврономерах, може користуватись ним не більше року в режимі «тимчасового ввезення».

Щоб легально їздити на автівках з іноземною реєстрацією, водій за кермом повинен мати посвідчення, паспорт на машину – «бріф», техпаспорт та страховий поліс. Залежно від того, як автомобіль ввезли в Україну та чи зареєстрований він на іноземну фірму, необхідно мати контракт з іноземною компанією, шляховий лист, доручення на управління службовим автомобілем та інші супроводжуючі документи від фірми.

Варто сказати, що законопроект, покликаний юридично узаконити використання “євроблях”, досі не зареєстрований і, начебто, навіть не дописаний. Урядовці лише зондують суспільну думку, заявляючи, що всі повинні бути в рівних умовах, і власники нерозмитнених автомобілів не повинні мати преференцій перед людьми, які купили машину в автосалоні.

Rost

Журналіст “Українського репортера”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

four × 2 =