Верховна Рада відмовилася забороняти російську мову в зовнішній рекламі (оновлено)

Верховна Рада не підтримала в першому читанні законопроект “Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами” №2702-д, який передбачав, що мовою оголошень на рекламних щитах має бути лише  українська (за винятком назв брендів).

Нардепи не тільки відмовилися підтримати законопроект, а й не захотіли відправити його на доопрацювання в профільний комітет або авторам.

Автори документа з фракції “Об’єднання Самопоміч” марно переконували парламент, що він не лише покликаний затвердити українську як мову зовнішньої реклами, а й покращити вигляд міст, засмічених занадто великою кількістю рекламних конструкцій, прибрати нелегальні білборди з вулиць, зробити прозорими правила гри на ринку зовнішньої реклами та забрати від місцевої влади повноваження надавати зайві дозволи на розміщення реклами.

У пояснювальній записці йшлося, що метою законопроекту є створення сприятливих правових умов для покращення благоустрою населених пунктів та їх підприємницького середовища шляхом комплексного законодавчого врегулювання питань, пов’язаних з розміщенням зовнішньої реклами.

Водночас нардеп від “БПП” Наталія Новак заперечувала, що запропонований законопроект спрямований на монополізацію ринку зовнішньої реклами, дає преференції для існуючих гравців ринку та містить багато нечітких правил, які створюють шпаринки для корупції.

Голова комітету з питань свободи слова та інформаційної політики у Верховній Раді України Вікторія Сюмар написала у Фейсбуку:

«Ну що? Ми і надалі будемо жити в бардаку біл-бордів і конструкцій зовнішньої реклами в умовах непрозорого ринку. Бо лобісти в Раді перемогли. Лобісти тих чиновників з числа Київської влади, які непрозоро контролюють ринок зовнішньої реклами в столиці. Колега Білоцерківець – вам має бути соромно. Бо ви не інтереси киян лобіюєте, а своїх партійних босів. І це лобізм проти прозорих процедур, проти відкритого реєстру, проти конкурсів, проти вичищення українських міст.

Дуже прошу журналістів розслідувачів – Mихайло Ткач, Дмитро Гнап, – звернути увагу на цю тему. Причетність осіб з Київської влади до непрозорого ринку реклами довести не складно. І їхній лобізм сьогодні знівелював спроби навести лад в цій сфері.

PS. І коли кажуть, що цей парламент не вичерпав «свій реформаторський потенціал», то я вам скажу, що він не втратив свій лобістський потенціал. А реформи всі послали в імя виборів і політичної корупції.

PPS. На картинці наглядно видно наші пропозиції, які було невільовано. Не хочеться бути членом парламенту, який настільки нахабно корупційний лобізм ставить вище інтересів людей».

 

Rost

Журналіст “Українського репортера”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

five × 5 =