Boeing vs. Airbus: найбільші авіаційні концерни світу поділили гроші арабських шейхів

У Дубаї завершився найбільший авіасалон Близького Сходу – Dubai Airshow 2017. Його родзинкою стали не новинки літакобудування, а тиха боротьба міжконтинентальних авіаційних концернів – Boeing і Airbus – за тугі гаманці арабських шейхів. Організатори заявляють, що лише у перший день авіасалону було підписано контрактів на $113,8 млрд.

Що і кому продав Boeing

У перший день американський Boeing уклав угоду на $15,1 млрд з авіакомпанією Emirates на 40 широкофюзеляжних літаків марки “787-10 Dreamliner”, які почнуть поставляти з 2022 року. В угоді передбачена можливість замінити лайнери даної модифікації на менші – марки “787-9”. Emirates є найбільшим у світі оператором Boeing 777.

Сьогодні в авіаційному парку Emirates є майже 100 двопалубних лайнерів А380, очікуються поставки ще понад 40 таких літаків.

Також Boeing підписав контракт з авіакомпанією Azerbaijan Airlines про поставки п’яти лайнерів “787-8 Dreamliner” і двох широкофюзеляжних вантажних літаків. Вартість цієї угоди оцінюється в майже $1,9 млрд.

Авіакомпанія Flydubai з ОАЕ уклала угоду з Boeing на поставку 225 літаків на $27 млрд: йдеться про 175 літаків Boeing 737 MAX (50 Boeing 737 MAX 10 на 230 пасажирів, 76 Boeing 737 MAX 8 (до 200 пасажирів) і Boeing 737 MAX 9 (до 220 пасажирів)) і ще 50 лайнерів цього ж сімейства. Поставки намічені на 2017-2023 роки.

AerCap і Egypt Air уклали угоду з Boeing про лізинг 6-ти “787-9 Dreamliner” з поставкою в 2019 році. AerCap уже володіє чи замовила 116 Boeing 787.

Американський авіагігант заявляє, що загалом понад 65 авіакомпаній світу замовили більш ніж 1 275 Boeing “787 Dreamliner” прор.

Що і кому продав Airbus

У Дубаї Airbus оголосив про укладення угоди на поставку 430 літаків на загальну суму $49,5 млрд. Це рекордне замовлення за всю історію існування концерну. Контракти укладені з авіакомпаніями, власником яких є американський інвестфонд Indigo Partners. Таким чином авіаційний флот Indigo Partners з A320 зросте до 857:

  • угорський лоукостер Wizz Air замовив 72 A329neo і 74 A321neo;
  • американська Frontier Airlines – 100 A329neo і 34 A321neo;
  • чилійська JetSMART – 56 A329neo і 14 A321neo;
  • мeксиканська Volaris – 46 A329neo і 34 A321neo.

Airbus також оголосив, що авіаперевізник EgyptAir Airlines є оператором 15-ти вузькофюзеляжних A320neos, які раніше замовила лізингова компанія AerCap Holdings.

А320 – найбільш популярний літак від Airbus. Варто сказати, що торік Airbus оголосив про намір скоротити випуск А380 з 27 лайнерів у 2015 році до 12-ти до 2018 року. У 2016 році Airbus поставив своїм замовникам 28 A380.

Airbus А380, який вперше прийнято в експлуатацію в 2007 році, – перший повністю двопалубний пасажирський літак з розмахом крил 80 метрів і довжиною фюзеляжу 73 метри. Його вартість у стандартній комплектації – $320 млн. Повітряне судно може без дозаправки пролетіти до 15 тис. км і перевозити 525 пасажирів регулярними рейсами.

Golden Falcon Aviation – ексклюзивний постачальник літаків для кувейтського перевізника Wataniya уклав угоду на лізинг 25 лайнерів A320neo.

Близькосхідний лоукостер Air Arabia бере у лізинг 6 літаків Airbus A321neo.

AerCap і Egypt Air уклали угоду з Airbus про лізинг 15-ти A320neo з поставкою до 2020 року. AerCap є компанією, яка має у лізингу найбільше в світі A320neo.

Хто ще заробив на Dubai Airshow 2017

Міністерство оборони ОАЕ заявило про купівлю п’яти Airbus CN295 за $250 млн і 60 винищувачів F-16s від Lockheed Martin за $1,77 млрд.

Також повідомляється, що Egypt Air і канадська компанія Bombardier підписали угоду про закупівлю 24 літаків:

  • 12 лайнерів Bombardier CS300 у 2018-2020 роках на $ 1,1 млрд;
  • 12 Bombardier CS300 у період з 2020 по 2026 роки. Сума угода – майже $2,2 млрд.

Rost

Журналіст “Українського репортера”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

2 − two =