Vodafone повернув мобільний зв’язок на окуповану частину Луганщини, кабель на Донецьк досі ремонтують

Український мобільний оператор Vodafone (колишній “МТС-Україна”), який останнім продовжує працювати на окупованих територіях Донбасу, заявляє, що відновив зв’язок у непідконтрольних Києву районах Луганщини. 

Послуги зв’язку споживачам в ОРЛО надаються у повному обсязі.

“Обіцяла новину. Ось вона: ремонтні роботи в районі м. Щастя завершені, Луганськ в ефірі. На жаль, «не бачимо» Донецьк. В Донецьку мережа не піднімається. Причина невідома – або обладнання виведено з роботи, або немає енергопостачання…”, – повідомила керівник відділу зі зв’язків із громадськістю Vodafone Вікторія Рубан.

Відновлення мобільного зв’язку підтвердили і представники самопроголошеної “ЛНР”.

Ремонтні роботи тривають, щоб повернути можливість телефонувати рідним в Україні і жителям окупованої Донеччини. У Vodafone скаржаться на певні труднощі з допуском у “сіру зону” на лінії розмежування, де виникло пошкодження оптоволоконного кабелю. Бойовики дозволяють технічним спеціалістам працювати лише кілька годин на добу. Водночас там треба виконати масу земельних і зварювальних робіт.

Незважаючи на складнощі, у Vodafone припускають, що жителі ОРДО зможуть користуватися послугами їхнього звязку вже завтра, 20 січня.

У компанії заявили, що відмовились від планів встановити спеціальний “дискримінаційний” тариф для жителів ОРДЛО (абонплата 3 грн на день), їх переведуть на “Смартфон стандартний”.

Скоріше за все, таким чином керівництво мобільного оператора відреагувало на погрози лідера донецьких сепаратистів Олександра Захарченка, який заявив, що вивчається можливість запровадження “зовнішнього управління” потужностями Vodafone.

Нагадаємо, 11 січня на всій території ОРДЛО зник зв’язок мобільного оператора Vodafone. Також перестав працювати і роумінг російського “МТС”. У Vodafone заявили про пошкоджений кабель на лінії розмежування. Vodafone треба було домовитися і з українськими військовими, і з сепаратистами про доступ ремонтних бригад практично на передову.

Не чекаючи його завершення, населення вишикувалося в черги купувати SIM-карти місцевих мобільних операторів “Фенікс” (Донецьк) і “Лугаком” (Луганськ), які з’явилися навесні 2015 року після “націоналізації” обладнання “Київстару”.

Влітку 2015 року оператори “незалежного Донбасу” почали роботу в тестовому режимі, а в продаж надійшли перші SIM-карти.

При абонплаті 50 рублів на місяць, дзвінки всередині “Фенікса” та на номери “Лугакома” – безкоштовні. Дзвінки в Росію – 5 рублів/хвилина, на стаціонарні номери в “ОРДЛО” – 1,50 руб. Підключити безлімітний інтернет (3G) коштує 45 рублів на місяць. Водночас із цих карт не можна зателефонувати до України. Додзвонитися на них також неможливо. При цьому мобільний оператор сепаратистів використовує український міжнародний код, номери “Фенікса” починаються з +38 (071).

У 2016 році “Фенікс” запустив функцію прив’язки до номера Viber, WhatsApp, Telegram, ICQ, “Однокласників” і “ВКонтакте”, доступна реєстрація облікового запису Apple-ID. Тобто люди, у кого є смартфони з інтернетом, можуть зв’язатися зі своїми родичами чи друзями на території вільної України за допомогою Viber чи інших інтернет-месенджерів.Vodafone повернув мобільний зв'язок на окуповану частину Луганщини, кабель на Донецьк досі ремонтують

Варто сказати, що за такою ж схемою (пошкоджений кабель, який так і не відновили) з Донбасу на початку 2017 року пішов мобільний оператор lifecell.


Rost

Журналіст “Українського репортера”