Загальнобудинкові лічильники – незаконні

Вікторія ВОЙЦІЦЬКА, народний депутат

– Три з половиною мільйони домогосподарств не мають власної системи обліку природного газу. Але ж до 1 січня 2018 року вся країна мала б перейти на комерційний облік газу.

Докладніше
Вікторія Войціцька

Потреба у прийнятті додаткового закону про лічильники природного газу, який би захищав споживачів від газових колгоспів, виникла ще й тому, що перехід до комерційного обліку газу намагаються організувати на максимально вигідних умовах для олігарха Дмитра Фірташа, який контролює понад 70% роздрібного ринку природного газу.

По-перше, абсолютно неприпустимим і незаконним є встановлення загальнобудинкових лічильників замість індивідуальних. Кожен повинен платити лише за себе.

По-друге, норми про співфінансування встановлення лічильників із людьми чи місцевими громадами є неприйнятними. Фінансування має відбуватися лише за рахунок облгазів. Ще у 2012 році були затверджені інвестпрограми, які передбачали встановлення систем обліку за рахунок газорозподільних підприємств.

НКРЕКП зобов’язана провести повний аудит інвестиційних програм, щоб дізнатися, куди було витрачено гроші людей, які всі ці роки абсолютно сумлінно платили за ті послуги, яких у результаті так і не отримали.

Більше того, є вже рішення апеляційної інстанції (Донецького апеляційного господарського суду), відповідно до якого встановлення загальнобудинкових лічильників порушує приписи та принципи, закладені в Конституції України, Законі України «Про ринок природного газу», Законі України «Про житлово-комунальні послуги», Законі України « Про забезпечення комерційного обліку природного газу», і, відповідно, є незаконним. Це рішення стане прецедентом для подальшого оскарження в суді подібних випадків.

Як зазначено в рішенні, «порядок визначення обсягів споживання згідно із загальнобудинковим лічильником пропорційно між споживачами в залежності від кількості зареєстрованих у квартирі осіб… не тільки порушує приписи із ч. 3 ст. 18 Закону України «Про ринок природного газу», але й є несумісним із встановленим п. 5 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» принципом відповідності оплати житлово-комунальної послуги її кількості».

Малюнок Олега СМАЛЯ

Сторінка Вікторії Войціцької у Фейсбуку

Редакція

Редакція

Редакція “Українського репортера”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

eleven − 9 =