За які гроші прищеплюватимуть патріотизм на Київщині

12 червня в Київській ОДА визначили переможців конкурсу проектів громадських організацій у сфері національно-патріотичного виховання на 2018 рік.

Із 21 заявки, поданої 14 організаціями, профільна комісія відібрала 15 від дев’яти конкурсантів. Саме ці проекти задаватимуть патріотичний тон на Київщині, причому втілюватимуться вони за бюджетні кошти – загалом 1 млн. грн.

Громадська ініціатива – річ життєво потрібна для нормального розвитку демократичного суспільства. Всіляко схвалюючи прогресивні ідеї та усвідомлюючи безумовну важливість прищеплення юному поколінню чуття національної гордості, зазирнімо в перелік переможців. Який, до речі, затверджено підписом начальника управління молодіжної політики та національно-патріотичного виховання Київської ОДА Марини Попатенко.

Проста логіка підказує, що назви проектів мають стисло, але максимально точно передавати їх зміст. З цього погляду військово-патріотичні ігри «Юний розвідник» та «Вояцький дух» не викликають особливих запитань. Так само, як і історико-краєзнавча експедиція «Закриті сторінки історії» чи, скажімо обласний військово-патріотичний збір «Курс молодого бійця». Тут усе більш-менш традиційно, а отже зрозуміло.

А от що може критися за назвою «Корінь нації – мандрівка Україною крізь віки»? Це тим більше цікаво, оскільки цей проект – один із двох, які дістануть найбільшу бюджетну підмогу (по 99 тис. грн.). Слід визнати,  мудрувата назва спрацювала й напевно заінтригувала конкурсну комісію, бо «Корінь нації» заручився найактивнішою її підтримкою – 93,64%.

Понад 90 тис. грн. бюджетних вливань здобули також проекти «Ми громадяни України» (92 тис. 800 грн., 77,5% підтримки комісії) та «Нове покоління ростимо разом» (92 тис. 650 грн., 72,92%). Що й казати – назви, з якими годі сперечатися. Промовисті, а головне – влучні. А ну ж бо спробуй заперечити, що ми не громадяни України. І як не заохотити майже сотнею тисяч не своїх гривень тих, хто разом ростить нове покоління!

Очевидно, елемент інтриги – як і у випадку з «Коренем нації» – став вирішальним при затвердженні проекту, який посів друге місце симпатій конкурсної комісії. Отже, 89,09% підтримки та 88 тис. 72 грн. здобуває «Табір Медіа-Патріотів 2.0». Власне, чому б і ні? Загадково, сучасно, патріотично.

Лишається надія, що за цими назвами ховаються насправді гідні й корисні заходи. Принаймні хочеться сподіватися, що наші з вами гроші не вбухають в обридливу показуху, від якої на слові «націоналізм» діти позіхатимуть.

Тарас Шабля

Редакція

Редакція

Редакція “Українського репортера”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

two + eleven =