Монетизація пільг на проїзд. За скільки поїздок відшкодують гроші?

Безкоштовний проїзд за “корочкою” йде у минуле. Уряд пропонує монетизувати пільги на проїзд усіма видами транспорту загального користування на міських і приміських маршрутах. Тобто видавати “живі гроші”, якими пільговики (діти до 6 років, пенсіонери, чорнобильці, учасники бойових дій, інваліди тощо) розпоряджатимуться самі.

Звіту “куди витратили гроші” органи соцзахисту не вимагатимуть, тож людина зможе спрямувати їх на будь-які власні потреби.

Кабінет міністрів у своїй постанові від 14 березня 2018 року № 196 визначив “соціальній мінімум” у кількості 30 поїздок на місяць.

Тобто уряд зобов’язує місцеву владу, яка з 2016 року відповідає за пільговиків на транспорті, оплачувати лише 15 поїздок “туди” і 15 “назад”. Якщо ж людина їздить часто або з пересадками – купувати квитки їй доведеться за власний рахунок.

Кабінет Міністрів запропонував свою версію розподілу пільгових поїздок за видами транспорту в залежності від регіону:

Адміністративно-територіальної одиниці Вид міського транспорту Автобус міського сполучення  Транспорт приміського сполучення
трамвай тролейбус метро
Автономна Республіка Крим 7 7 8 8
Вінницька 7 7 8 8
Волинська 11 11 8
Дніпропетровська 5 5 7 5 8
Донецька 7 7 8 8
Житомирська 7 7 8 8
Закарпатська 22 8
Запорізька 7 7 8 8
Івано-Франківська 11 11 8
Київська 11 11 8
Кіровоградська 11 11 8
Луганська 7 7 8 8
Львівська 7 7 8 8
Миколаївська 7 7 8 8
Одеська 7 7 8 8
Полтавська 11 11 8
Рівненська 11 11 8
Сумська 11 11 8
Тернопільська 11 11 8
Харківська 5 5 7 5 8
Херсонська 11 11 8
Хмельницька 11 11 8
Черкаська 11 11 8
Чернівецька 11 11 8
Чернігівська 11 11 8
м. Київ 5 5 7 5 8
м. Севастополь 11 11 8

Місцева влада сама має розподілити пільгові поїздки – скільки і на якому виді транспорті. Може навіть збільшити кількість оплачуваних поїздок, але покриватиме їх з власного бюджету.

У будь-якому разі розмір щомісячної готівкової виплати пільговику визначатиться шляхом множення середньої вартості проїзду в певному виді транспорту на кількість безкоштовних поїздок (але не менше 30-ти).

Органи місцевого самоврядування можуть відмовитися від пропозиції уряду видавати пільговикам “живі гроші”, але в такому разі вони і надалі безкоштовно їх кататимуть.

Визначитися з усіма цими питаннями влада на місцях має до середини травня 2018 року.

Певні категорії пільговиків матимуть “бонуси”:

  • Людям, які мають право на пільги з оплати проїзду транспортом загального користування на міжміських маршрутах, розмір щомісячної готівкової виплати збільшується на 20%.
  • Особам з інвалідністю I групи або дітям з інвалідністю (крім дітей до 6 років) виплата пільг здійснюється у подвійному розмірі.
  • Для осіб з інвалідністю I, II групи і дітей з інвалідністю (крім дітей до 6 років), які навчаються у закладах загальної середньої, професійної та вищої освіти або які проходять реабілітацію, розмір щомісячної готівкової виплати додатково збільшується вдвічі.
  • Розмір транспортних виплат не враховується при розрахунку загального доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги.

Щоправда, урядова пропозиція викликає кілька практичних запитань. Скажімо, пільговик їде з Київщини на Чернігівщину. Хто в такому випадку компенсуватиме проїзд – київська чи чернігівська влада? А як бути людині, яка живе в одному регіоні, а їде в іншний, де монетизацію не приймуть? До того ж, якщо місцева влада реєструватиме пільговиків, як бути з тими, хто зареєстрований в іншому місці, але постійно мешкає, скажімо, з родичами? Знову ж таки, вартість проїзду в регіонах різна, що впливатиме на суму компенсації.

Rost

Журналіст “Українського репортера”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

6 + 2 =